El passat dimarts
14 vam realitzar el debat a classe de bases didàctiques. El tema era: escola
tradicional versus escola constructiva.
La setmana
anterior, realment, ja va començar aquest debat però únicament utilitzant la
xarxa social Twitter. Havíem d’emprar l’etiqueta #edubateeiv per realitzar
aportacions al debat. Es va dividir la classe en dos, una meitat estava a favor
de l’educació tradicional mentre que l’altra estava en contra. Durant tres dies
vam twitetjar arguments i vam contestar als companys. Dissabte es va produir un
canvi de rols, els que estaven en contra ara passaven a estar a favor. En
aquests tres dies més (fins dimarts 14), el debat va ser especialment actiu (o
almenys per la meva part). Ens havíem posat totalment en el paper i teníem
ànsia de guanyar.
El dia 14, ens
vam col·locar a classe al voltant d’una taula, cadascú amb el seu ordinador.
Ara el debat era cara a cara i, tots els twits anteriors havien augmentat les
ganes de començar. Cada grup volia tenir tota la raó i volia la victòria. Al
mateix temps que debatíem, havíem de twitetjar convertint-nos en persones
multitasca. La fi del debat va arribar ràpidament i tots ens vam quedar amb les
ganes de continuar.
![]() |
Fotos extretes de Twitter (#edubateeiv). Aportades per la professora Gemma Tur Ferrer. |
Personalment m’ha sorprès molt aquesta activitat. He de dir que m’agrada molt debatre, però no pensava que em posaria tant en el paper i que estaria tan animada i “picada”. Per això dir que ha resultat una de les millors activitats que he fet aquest curs ja que, a més de practicar i revisar molts dels continguts donats a l’assignatura, desenvolupàvem l’esperit crític i ens feia pensar altres arguments, és a dir, altres característiques de l’escola tradicional o de la constructivista que no havíem dit a classe.
El fet d’haver de
defensar una i altra posició, ha reforçat molt la visió que tenia d’ambdós
estils d’educació.
Abans d’aquesta
experiència, no disposava d’un compte amb Twitter. Malgrat això no he tingut
cap obstacle, degut a la facilitat de maneig i l’intuïtiva que és. Potser ha
ajudat l’experiència que tinc utilitzant la xarxa social Facebook. No sé si
tornaré a utilitzar Twitter en un futur amb fins personals, però aquesta activitat
m’ha donat alguna idea a l’hora de realitzar algun debat amb els nens. Encara
que no crec que el pogués arribar a fer amb nens de primària a causa que són
molt petits i no utilitzen les xarxes socials i, en el cas de fer-ho, els pares
potser no hi estan molt d’acord. Però, allò que sí podria fer, seria un debat
via internet emprant una altra eina com una wiki, Google Drive o un blog.
Sigui com sigui
he de valorar molt positivament aquesta experiència.
A continuació
vull adjuntar alguns twits que vaig realitzar:
El alumno es el verdadero protagonista. #edubateeiv
— Cristina Ribas (@CristinaRibas33) enero 9, 2014
La escuela tradicional desarrolla habilidades memorísticas, de normatividad y disciplina que requiere la escuela moderna. #edubateeiv
— Cristina Ribas (@CristinaRibas33) enero 11, 2014
LA VIOLENCIA NO ES LA SOLUCIÓN!! No se consigue nada con el miedo. #edubateeiv pic.twitter.com/MjMS8PhmcY
— Cristina Ribas (@CristinaRibas33) enero 14, 2014
Los niños actualmente escriben peor que antes. #edubateeiv
— Cristina Ribas (@CristinaRibas33) enero 14, 2014
No hay comentarios:
Publicar un comentario